فروشگاه اینترنتی خوانسالار

فروش محصولات خانگی و سوغات محلی خوانسار

فروشگاه اینترنتی خوانسالار

فروش محصولات خانگی و سوغات محلی خوانسار

سلام خوش آمدید

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

Image result of سلامتی در ماه رمضان

برنامه غذایی ما در ماه مبارک رمضان نباید نسبت به قبل خیلی تغییر کند و در صورت امکان باید ساده باشد. همچنین باید طوری تنظیم شود که بر روی وزن طبیعی تأثیر زیادی نداشته باشد.
با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز، باید غذاهایی را مصرف کنیم که به کندی و دیر هضم می شوند مثل غذاهای حاوی فیبر زیاد. غذاهای دیرهضم معمولاً ۸ ساعت در دستگاه گوارش می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم فقط۳ تا۴ ساعت در معده باقی می مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی خواهد کرد.

Image result of انرژی هسته ای                      Image result of انرژی هسته ای

انرژی اتمی یا انرژی هسته‌ای عبارست از استفادهٔ فرایندهای هسته‌ای حرارت‌زا برای ایجاد گرما و الکتریسیته ی مفید. این واژه شامل شکافت هسته‌ای، پرتوزایی و همجوشی هسته‌ای می‌باشد. امروزه، شکافت هسته‌ای عناصر دستهٔ آکتینیدها در جدول تناوبی اکثریت قریب به اتفاق انرژی هسته‌ای مورد نیاز بشر را با استفاده از فرایندهای پرتوزایی تولید می‌کند، که در درجهٔ اول به شکل انرژی زمین گرمایی و مولد گرما-الکتریکی ایزوتوپی نیاز انسان را برطرف می‌سازد.

محل استقرار لپ تاپ, تمیزکردن لپ تاپ

 

 

برای تمیز کردن صفحه نمایش، تنها از مایعات مخصوص و یک دستمال بدون پرز که کمی مرطوب باشد، استفاده کنید. سپس آن را با دستمال تمیز و نرم دیگری خشک کنید.

 

حضرت خدیجه

به مناسبت فرارسیدن سالگرد وفات حضرت خدیجۀ کبری (س) ،

همسر فدا کار نبی مکرم اسلام (ص) ،متون زیر برای شما عزیزان گرداوری شده است.

بر تو می‌بالد محمّد، بر تو می‌نازد حجاز
با محمّد خوانده‌ای پیش از شب بعثت، نماز
مـادر زهرا ! سلام الله ، بر جان و تنت
یازده خورشید سر زد از سپهر دامنت

وفات حضرت خدیجه (س) تسلیت باد

*******

جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ یا یورو ۲۰۱۶ پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال تیم‌های ملی کشورهای اروپایی است که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود. این مسابقات قراراست در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۱۶ آغاز شده و در ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۶ به پایان برسد. تیم اسپانیا مدافع قهرمانی این مسابقات است. تیم اسپانیا دوبار به طور متوالی به این قهرمانی دست پیدا کرده است.

برای اولین بار، این مسابقات با ۲۴ تیم برگزار می‌شود. پیش از این از سال ۱۹۹۶ مسابقات در قالب ۱۶ تیمی برگزار می‌شد. بر اساس قالب جدید مسابقات تیم‌ها در شش گروه چهار تیمی قرار می‌گیرند. از هر گروه دو تیم اول به همراه چهار تیم برتر رده سوم مرحله گروهی به مرحله حذفی صعود می‌کنند. مرحله حذفی این مسابقات با شانزده تیم برگزار می‌شود و به ترتیب با برگزاری تک مسابقه بین دو تیم تا مرحله فینال پیش می‌رود. در کل ۲۴ تیم در این مسابقات شرکت می‌کنند که ۲۳ تیم آن طی برگزاری مسابقات مقدماتی تعیین می‌گردند و تیم ۲۴ام نیز میزبان مسابقات یعنی فرانسه است. از ۲۳ سهمیه انتخابی دور مقدماتی، ۱۹ تیم به صورت مستقیم انتخاب شده و ۴ تیم باقیمانده توسط مسابقات حذفی تعیین می‌گردند.

فرانسه در تاریخ ۲۸ مه ۲۰۱۰ در رقابت با دو کشور ایتالیا و ترکیه به عنوان میزبان انتخاب شدبوردو، لان، لیل، لیون، مارسی، نیس، پاریس، سنت دنیز، سن-اتین و تولوز این ده شهر به عنوان شهرهای میزبان این مسابقات از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه انتخاب شد. این سومین میزبانی فرانسه برای مسابقات یورو می‌باشد. فرانسه در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۸۴ میزبان این مسابقات شد. تیم فرانسه دو بار در سال ۱۹۸۴ و ۲۰۰۰ قهرمان این مسابقات شد.

قهرمان این مسابقات حق شرکت در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ در کشور روسیه را به دست می‌آورد.

منبع : ویکی پدیا

خودروی هیبریدی خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. در بیشتر موارد از این نام در اشاره به خودرو برقی دوگانه استفاده می‌شود که در سیستم پیشرانه آنها یک موتور احتراق داخلی (معمولاً بنزینی) در کنار یک یا چند موتور الکتریکی قرار دارد و خودرو این قابلیت را دارد که فقط از یکی از این منابع انرژی یا هر دو آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده کند. انواع دیگری از خودروهای هایبریدی هم وجود دارند که از سوخت‌های دیگری چون پروپان، هیدروژن یا انرژی خورشیدی بهره می‌برند. نوع تکنولوژی به کار رفته در ساخت این خودروها بستگی به هدف طراحان خودرو دارد؛ این که آیا خودرو هایبریدی برای بهره‌وری بالاتر در مصرف سوخت، قدرت بیشتر، مسافت طولانی‌تر حرکت با یک بار سوخت‌گیری یا کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای طراحی شده است.این خودروها به خودروهای سبز نیز معروفند .

منبع : ویکی پدیا

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رحمت و ضیافت ، رمضان ۱۴۳۷ قمری پیام هایی برای عرض تبریک ،

برای شما عزیزان گردآوری کرده ام .

 

السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه

در ماه پر خیر و برکت رمضان برایتان قبولی طاعات و عبادات را آرزومندم ...

التماس دعا

 

---------------------------------------------------------------

میدان تایمز در نیویورک - پر بازدید کننده‌ترین نقطه جهان با ۳۵ میلیون بازدیدکننده در سال

گردشگری، سیاحت یا توریسم به طور کلی به عنوان مسافرت تفریحی در نظر گرفته می‌شود. هر چند که در سال‌های اخیر شامل هرگونه مسافرتی می‌شود که شخص به واسطه آن از محیط کار یا زندگی خود خارج شود. به کسی که گردشگری می‌کند گردشگر، سیاح یا توریست گفته می‌شود. واژه گردشگر از زمانی پدید آمد که افراد طبقه متوسط اقدام به مسافرت کردن نمودند. از زمانی که مردم توانایی مالی بیشتری پیدا کردند و عمرشان طولانی‌تر شد، این امر ممکن شد.

اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به آب و هوا، فرهنگ یا طبیعت مقصد خود علاقمند هستند. ثروتمندان همیشه به مناطق دوردست سفر کرده‌اند، البته نه به صورت اتفاقی، بلکه در نهایت به یک منظور خاص. به طور مثال برای دیدن ساختمان‌های معروف و آثار هنری، آموختن زبان‌های جدید و چشیدن غذاهای متفاوت. گردشگری سازمان‌یافته امروزه یک صنعت بسیار مهم در تمام جهان است.

2016 Summer Olympics logo.svg

المپیک تابستانی ۲۰۱۶ که با نام رسمی «بازی‌های المپیاد سی و یکم» و «المپیک ریو» شناخته می‌شود از ۵ تا ۲۱ اوت ۲۰۱۶ میلادی (۱۵ تا ۳۱ مرداد ۱۳۹۵) در شهر بندری ریو دو ژانیرو در کشور برزیل برگزار خواهد شد.

شهر ریو دو ژانیرو به عنوان میزبان این بازی‌ها در تاریخ ۲ اکتبر۲۰۰۹ میلادی، توسط کمیته بین‌المللی المپیک انتخاب شد.

 

دانه خام کاکائو

کاکائو درختی از تیره پنیرکیان با ارتفاعی بین ۴ تا ۱۰ متر است. برگهایش ساده و متقابل است و گلهای منظم، کوچک و قرمز رنگی در همه فصل‌ها دارد. میوه‌اش بسته، زرد رنگ و به اندازه یک خیار و حاوی ۲۵ تا ۴۵ دانه است. میوه‌های این گیاه را پس از چیدن انبار می‌کنند تا بپوسد و پس از آن دانه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و به مصرف می‌رسانند ؛ معمولاً از آن‌ها پودر کاکائو تهیه می‌کنند. دانه این گیاه تقویت کننده قلب است و به علاوه محتوی مقدار زیادی ازنه و چربی است. از کاکائو شکلات نیز تهیه می‌کنند.

منبع : سایت ویکی پدیا