فروشگاه اینترنتی خوانسالار

فروش محصولات خانگی و سوغات محلی خوانسار

فروشگاه اینترنتی خوانسالار

فروش محصولات خانگی و سوغات محلی خوانسار

سلام خوش آمدید

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

استاد محمود محمودی خوانساری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محمود محمودی خوانساری
محمود محمودی خوانساری.jpg
اطلاعات پس‌زمینه
تولد ۲۳ تیر ۱۳۱۲
خوانسار
ملیت ایرانی ایران
مرگ ۲ اردیبهشت ۱۳۶۶ (۵۳ سال)
تهران
سبک‌(ها) موسیقی سنتی ایرانی

محمود محمودی خوانساری (زادهٔ ۲۳ تیر ۱۳۱۲ در خوانسار – درگذشتهٔ ۲ اردیبهشت ۱۳۶۶ در تهران) از خوانندگان موسیقی سنتی ایرانی بود.

محمودی خوانساری صدایی گرم داشت و در آواز از سبکی مخصوص‌به‌خود برخوردار بود. او ضرب می‌نواخت و به سه‌تارعلاقه‌مند و آشنا بود. مطالعات مستمرش در شعر و موضوع تلفیق شعر و هنر آواز تأثیر زیادی بر آثارش گذاشت.

اسماعیل ادیب خوانساری

اسماعیل ادیب خوانساری
ادیب خوانساری.jpg
اطلاعات پس‌زمینه
نام اصلی اسماعیل ادیب خوانساری
تولد ۱۲۸۰ خورشیدی
خوانسار، استان اصفهان
ملیت ایرانی ایران
مرگ ۶ فروردین ۱۳۶۱
تهران
بهشت زهرا

اِسماعیل اَدیب خوانساری (۱۲۸۰ - ۱۳۶۱) نخستین خواننده مرد در رادیوی ملی ایران بود.

PersianGulf AMO 2007332.jpg

خلیج فارس (شاخاب پارس یا دریای پارس)، آبراهی است که در امتداد دریای عمان و در میان ایران و شبه‌جزیره عربستان قرار دارد. مساحت خلیج فارس ۲۳۷٬۴۷۳ کیلومتر مربع است، و پس از خلیج مکزیک و خلیج هادسون سومین خلیج بزرگ جهان بشمار می‌آید. خلیج فارس از شرق از طریق تنگه هرمز و دریای عمان بهاقیانوس هند و دریای عرب راه دارد، و از غرب به دلتای رودخانهاروندرود، که حاصل پیوند دو رودخانهٔ دجله و فرات و پیوستن رودکارون به آن است، ختم می‌شود.کشورهای ایران، عمان،عراق، عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، قطر و بحریندر کناره خلیج فارس هستند. در این میان سواحل شمالی خلیج‌فارس تماماً در جغرافیای سیاسی ایران قرار دارند.به سبب وجود منابع سرشار نفت و گاز در خلیج فارس و سواحل آن، این آبراهه در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای مهم و راهبردی بشمار می‌آید.

نام تاریخی این خلیج، در زبان‌های گوناگون، ترجمه عبارت «خلیج فارس» یا «دریای پارس» بوده‌است. هم چنین در تمام سازمان‌های بین‌المللی نام رسمی این خلیج، «خلیج فارس» است اما برخی از کشورهای عربی در دهه‌های اخیر آن را خلیج عربی یا به سادگی،خلیج می‌نامند. سازمان آب‌نگاری بین‌المللی از نام خلیج ایران (خلیج فارس) برای این خلیج استفاده می‌کند.

منبع : سایت ویکی پدیا

موز (در ایران) یا کیله (در افغانستان) نام میوه و گیاهی با همین نام است که بومی مناطق حاره‌ای جنوب شرق آسیا، شبه جزایر مالزی، و استرالیا است. امروزه این گیاه در تمام مناطق گرمسیری که از رطوبت مطلوبی برخوردار باشند کاشت می‌شود.

گیاه موز در وهله اول برای میوه‌اش و ضمناً برای تولید فیبر و نیز زیبایی کاشته می‌شود. از آنجائی که گیاه موز نسبتاً بلند و مستقیم و محکم می‌باشد، اشتباهاً به آن درخت می‌گویند، در حالی که واقعیت آن است که آنها فقط شاخه‌هایی هستند که پس از دادن میوه خشک شده و از بین می‌روند. این شاخه‌ها می‌توانند به بلندی بین دو تا هشت متر برسند و برگ‌های آن نیز به حدود سه و نیم متر می‌تواند برسد. میوه موز به صورت خوشه در انتهای ساقه تشکیل می‌شود.

نتایج یک مطالعه جدید در کالج سلطنتی لندن نشان داده است که مصرف یک عدد موز در روز به میزان قابل توجهی خطر بروز علائم آسم را در کودکان کاهش می‌دهد.

کشورهای هند، چین، اوگاندا، فیلیپین و اکوادور به ترتیب بزرگترین تولیدکنندگان و کشورهای اکوادور، کاستاریکا، کلمبیا و فیلیپین بزرگترین صادرکنندگان موز در جهان هستند.

*

*

*

گوگرد یا سولفور با نماد شیمیایی S نام یک عنصر شیمیایی است که در گروه ششم (VIA) و دورهٔ سوم از جدول تناوبی عنصرها جای گرفته‌است. این عنصر در خانوادهٔ اکسیژن قرار دارد، پیش از آن فسفر، پس از آن کلر، در بالای آن اکسیژن و پایین آن سلنیوم جای گرفته‌است. نماد شیمیایی آن S و عدد اتمی آن ۱۶ است. اکتشاف این عنصر به پیش از تاریخبازمی‌گردد.

گوگرد یک نافلز بی‌بو، بی‌مزهو چند ظرفیتی است که بیشتر به شکل بلورهای زرد رنگ موجود در کانی‌های سولفید و سولفات شناخته شده‌است. گوگرد عنصری مهم برای همهٔ موجودات زنده‌است برای نمونه می‌توان به حضور گوگرد در ساختار اسید آمینوها و پروتئین‌ها اشاره کرد. این عنصر به صورت اولیه در کودهااستفاده می‌شود؛ ولی به صورت گسترده‌تر در باروت، ملیّن‌ها،کبریت‌ها و حشره‌کش‌ها نیز به کار گرفته می‌شود.

***

لپ تاپ

طرح یک لپ‌تاپ برای هر کودک (به انگلیسی: One Laptop per Child) یا OLPC طرحی است که به منظور نظارت بر ایجاد دستگاه‌های آموزشی مقرون به صرفه در کشورهای در حال توسعهراه‌اندازی شده است و توسط دو سازمان غیرانتفاعی در آمریکا به نام‌های OLPCA و OLPCF پشتیبانی می‌شود.