فروشگاه اینترنتی خوانسالار

فروش محصولات خانگی و سوغات محلی خوانسار

فروشگاه اینترنتی خوانسالار

فروش محصولات خانگی و سوغات محلی خوانسار

سلام خوش آمدید

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

قیمت خودروهای داخلی در بازار(+جدول)

اخبار اقتصادی -  قیمت خودروهای داخلی در بازار

 ***

***

***

تاثیر نور خورشید در کاهش ابتلا به آلزایمر

آلزایمر,ویتامین دی,عوارض کمبود ویتامین دی

تاثیر نور خورشید در کاهش ابتلا به آلزایمر
ابتلا به بیماری آلزایمر در افراد 65 ساله به بالایی که کمتر در معرض نور خورشید هستند، بیش از افرادی است که در معرض نور خورشید قرار گرفته اند.
کمبود ویتامین دی که به دلیل عدم دریافت نور مناسب خورشید رخ می دهد، می تواند خطر ابتلا به زوال عقل و همینطور بیماری آلزایمر را در افراد بالای 65 سال افزایش دهد.

تحقیقات گروه بین المللی متشکل از محققان و همینطور عصب شناسان در مدت شش سال نشان می دهد که زوال عقل در افراد بالاتر از 65 سال با میزان دریافت ویتامین دی در ارتباط است. افرادی که در سنین بالای 65 سال میزان مناسبی از این ویتامین را دریافت کرده بودند 53 درصد کمتر از سایرین به بیماری آلزایمر مبتلا می شدند.

یک تخته تابلو فرش دستباف زیبا،با نقش تخت سلیمان،با چله ی ابریشم با ابعاد1/5در1 متر،قاب شده به فروش می رسد.از متقاضیان خرید تابلو فرش خواهشمند است که با شمار تلفن ذیل جهت  مشاوره وخرید تماس حاصل فرمایند:09140044678.

خواب کوتاه، مغز سالمندان را پیرتر می‌کند.

خواب,فواید خواب,عوارض کم خوابی در سالمندان

خواب کوتاه، مغز سالمندان را پیرتر می‌کند
محققان مرکز پزشکی دانشگاه دوک در سنگاپور به شواهدی دست یافته‌اند که حاکی از آن است هرچه میزان خواب سالمندان کوتاه‌تر باشد، مغز آنها زودتر سیر پیری را طی می‌کند.
افزایش وسعت "بطن مغزی" نشانگر ابتلا به زوال شناختی و به دنبال آن بیماری‌هایی نظیر آلزایمر محسوب می‌شود اما پیش از این تحقیق، مطالعه‌ای بر نقش کم خوابی بر این نشانگر مورد بررسی قرار نگرفته بود.


آیا می دانید,بیشتر بدانید,اطلاعات عمومی

آیا می دانید (1)

آیا می دانید که .... ۸۵ درصد گیاهان در اقیانوس ها رشد می کند.
آیا می دانید که .... انسان سالانه بیش از ۱۰ میلیون مرتبه پلک می زند.
آیا می دانید که ....فیل بالغ در روز ۲۲۰ کیلوگرم غذا و ۲۰۰ لیتر آب مصرف می کند.
آیا می دانید که .... کهکشان راه شیری تقریبا صد میلیارد ستاره دارد.
آیا می دانید که ....قدرت بینایی جغد ۸۲ برابر قدرت دید انسان است.
آیا می دانید که .... که هر ۵۰ ثانیه یک بار یک نفر در دنیا به بیماری ایدز مبتلا می شود .
آیا می دانید که .... زمانی که عطسه می کنید قلب شما به اندازه ی یک میلیونم ثانیه می ایستد.
آیا می دانید که .... تنها موجودی که می تواند به پشت بخوابد انسان است .

برگرفته از:بیتوته

درون لباس فضانوردان چه خبر است؟
لباس فضانوردان,جنس لباس فضانوردان,لباس‌های فضایی
موزه ملی هوافضای اسمیت‌سونیان مجموعه‌ای از عکس‌های پرتو ایکس لباس‌های فضایی را به نمایش گذاشته است. این عکس‌ها تصویر کامل‌تری از پوشش فضانوردان را زمانی‌که خارج از شاتل و ایستگاه‌های فضایی خود هستند فراهم می‌کند؛ پوششی که از این انسان‌های جسور در برابر خلاء فضا محافظت می‌کند و آنها را زنده نگاه می‌دارد.


این عکس‌های پرتو ایکس جزئی از نمایشگاه بزرگ‌تری به نام «جامه‌های فضایی» هستند، که سیر تکامل لباس‌های فضایی را طی 60 سال صنعت فضایی به تصویر می‌کشد.

دانستنیهای جالب دربارۀ بستنی

بستنی,انواع بستنی,دانستنیهای جالب

دانستنیهای جالب دربارۀ بستنی
1- چرا خوردن بستنی رابه اعتیاد به مواد مخدر تشبیه می کنند ؟
با گذشت زمان ، بدن معتادان نسبت به مواد مخدر نوعی سازگاری نشان می دهد و آنها را  مجبور به استفاده از دُزهای بالاتر می کند اما متأسفانه این کار کمکی به لذت بخشی بیشتر مواد نمی کند. یک مطالعه نشان داده ، که این امر دربارۀ بستنی نیز صادق است. محققان در این مطالعه یک گروه از نوجوانان که به طور منظم بستنی می خوردند و گروه دیگری که چندان این محصول را مصرف نمی کردند را زیر نظر گرفتند .مرکز پاداش در مغز بستنی دوست ها حساسیت خود را نسبت  انواع بستنی از دست داده بود.

 

چرا عطسه می کنیم؟

عطسه,علت عطسه کردن,بیشتر بدانید

چرا عطسه می کنیم؟
شاید بسیار دیده باشید برخی افراد را که وقتی عطسه می‌کنند، دیگر عطسه کردن ر‌هایشان نمی‌کند و پشت سر هم شروع به عطسه می‌کنند. شاید خود شما هم جزو همین افراد باشید. آیا می‌دانید دلیل چنین عطسه‌هایی چیست؟

اطلاعاتی درباره آتشفشان

آتشفشان,دانستنیهای آتشفشانی,ویژگى هاى طبیعى آتشفشان

دانستنیهای آتشفشانی
آتشفشان روزنه‌ای در سطح زمین است که سنگ‌های گداخته، خاکستر و گازهای درون زمین از آن به بیرون فوران می‌کنند. فعالیت آتشفشانی با برون‌افکنی صخره‌ها، با گذشت زمان باعث پیدایش کوه‌های آتشفشانی بر سطح زمین می‌شود. آتشفشان‌ها معمولاً در نقاطی یافت می‌شوند که ورقه‌های زمین‌ساخت، همگرایی یا واگرایی دارند.

طبیعی ترین راه ها برای مقابله با مشکل کبد چرب

کبد چرب,درمان بیماری کبد چرب,داروهای گیاهی برای درمان کبد چرب,گیاهان دارویی کبد چرب

مصرف بی اندازه غذاهای چرب این روز ها به عنوان یکی از شایع ترین دلایل ابتلا به بیماری کبد چرب گزارش شده که ابتلا به آن در میان افراد کم تحرک در مقایسه با دیگر مردم بیشتر است.


 در این بیماری ذرات درشت و بزرگ چربی در سلول های کبد رسوب می کنند و به این ترتیب موجب بروز اختلال هایی در عملکرد کبد و ابتلا به بیماری های مزمن کبد می شود که از میان آنها می توان به استعداد ابتلا به عفونت ها، خونریزی های دستگاه گوارش و اختلال در سطح هوشیاری اشاره کرد.